środa, 27 marca 2013

Drożdżówki z kremem krówkowym i płatkami migdałowymi

Często piekę w domu różne słodkie bułeczki. Pyszne na pierwsze czy drugie śniadanie, ale równie dobre na podwieczorek. Ciasto jest mięciutkie. Bułeczki nie są mocno słodkie, a napotkane podczas jedzenia płatki migdałów miło chrupią.






Składniki:

500 g mąki pszennej 
2 jajka
opakowanie drożdży instant
szczypta soli
80 g cukru trzcinowego
65 g roztopionego masła
190 g ciepłego mleka


krem krówkowy
płatki migdałowe



Z podanych składników wyrobić gładkie ciasto. Odstawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu, u mnie trwało to mniej więcej półtorej godziny. Po tym czasie ciasto musimy rozwałkować na prostokąt, na grubość ok. 3-4 mm. Na ciasto wykładamy krem krówkowy - w zależności od upodobań do słodkości - u mnie były 4 czubate łyżki kremu, na który posypałam płatki migdałowe - 3 garści. 
Ciasto zwinęłam w roladę i pokroiłam na 3-4 cm kawałki. Formę do pieczenia mufinek wysmarowałam olejem, następnie do każdego otworu wkładałam jeden kawałek zwiniętego ciasta. 
Tak przygotowane ciasto zostawiam w ciepłym miejscu do ponownego podrośnięcia na mniej więcej 30 minut, w tym czasie nagrzewam piekarnik do temperatury 180 stopni. Wyrośnięte drożdżówki piekę przez ok. 20-25 min do ładnego zrumienienia. Upieczone bułeczki studzę na kratce, wystudzone posypuję odrobiną cukru pudru.

Smacznego.



18 komentarzy :

  1. ale wyglądają super :) Wyglądają jak różyczki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ogromnie :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Podoba mi się i pomysł (krem krówkowy - mniam!), i śliczny kształt drożdżówek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj krem krówkowy powinien być chyba zabroniony :D Dziękuje bardzo! Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. To prawda! Są pyszne! Polecam i pozdrawiam :)

      Usuń
  4. śliczne różyczki! bardzo efektowne wizualnie i połączenie nadzienia dla mnie jeszcze nie znane;) świetny pomysł na piknik czy jako dodatek do kawy. kolejny Twój przepis, który ląduje na mojej liście rzeczy, które muszę koniecznie wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę i czekam na informację czy smakowały :) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dziękuje serdecznie! Bardzo się cieszę! Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. śliczne! uwielbiam drożdżowe wypieki, ale w formie babeczek jeszcze niczego nie piekłam. zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, drożdżowe wypieki to mój numer 1 ! Uwielbiam, dosłownie ubóstwiam! Dziękuje za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Oj kolejny błąd, zapamiętać nie zaglądać tu bo przybędzie mi kilka kilogramów w obwodzie :) Pomysłowe sitko. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żyje się tylko raz :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. Could someone translate this recipe to English please? Thank you!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, jakie wymiary ma mieć prostokąt i ile bułeczek wychodzi z podanej ilości składników ? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hi! I'm an italian food blogger and I felt in love with your blog and your recipes. I found it thanks Pinterest and I have already tried it! It looks simply delicious! Thank you very much for your recipe. Here you can see my result: http://www.latanadelconiglio.com/2014/03/rose-alla-crema-cioccolato-bianco-e.html I have added just a little bit of white chocolate and a typical italian cream called "pasticcera".
    Have a lovely day
    Erika

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...