Zielony groszek, bób, chilli... Pierogi!

Gdzie jest ta wiosna? Ciągle tylko śnieg, śnieg, śnieg i zimno. Ileż można?
Czy to się w końcu skończy?
Te pierogi są wyrazem mojej tęsknoty za wiosną, za latem! Nawet uczulające pyłki (teraz!) nie są mi straszne! Chcę chodzić na targ! Chcę kupować pyszne owoce i warzywa! Brakuje mi kolorów, smaków!
Soczyste brzoskwinie, słodkie truskawki, szparaaaagi... !!!!
Wiosno! Przybywaj :)




Składniki na farsz:

450 g mrożonego bobu,

280 g mrożonego zielonego groszku,
250 g ricotty,
90 g śmietanki kremówki,
40 g tartego parmezanu,
6 suszonych pomidorów - drobno pokrojonych,
garść bazylii,
skórka otarta z cytryny,
papryczka chilli - drobno pokrojona,
sól,
pieprz

Bób i groszek należy ugotować, następnie bób dodatkowo obrać ze skórki. Z grubsza ugniotłam warzywa widelcem, dodając ricottę oraz śmietankę. Następnie dodajemy tarty parmezan, drobniutko posiekaną papryczkę chilli, suszone pomidory, startą skórkę z cytryny oraz posiekaną świeżą bazylię. Całość doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 

Ciasto na pierogi

Każdy pewnie ma swój przepis na ciasto na pierogi. Odkąd skorzystałam z przepisu zamieszczonego na blogu Renaty przepadłam. Najlepsze ciasto pierogowe. Mięciutkie, pyszne i  zupełnie bezproblemowe. Receptura z "Kuchni polsko - francuskiej" Antoniego Teslara.

Składniki: 

500 g mąki pszennej,
ok. 1/4 litra wody,
50 g miękkiego masła,
1 jajko,
2 żółtka,
1 łyżeczka soli

Mąkę wysypujemy na stolnicę dodając miękkie masło, całość siekamy nożem i rozcieramy palcami. Dodajemy jajko i żółtka i stopniowo dodajemy wodę. Zagniatamy miękkie i elastyczne ciasto, które następnie odkładamy do miski na 15 min, żeby odpoczęło i przykrywamy ściereczką. 

Smacznego!



Popularne posty